Call for Nominations 2017-2019

CURAC/ARUCC Call for Nominations/Appel de candidatures 2017-2019

The Board of Directors of CURAC/ARUCC consists of 9 to 12 Directors, each elected for a two year term. Four of these positions also serve as Officers of CURAC. At the 2017 AGM, to be held May 24-26 at Carleton University in Ottawa, an election will be held to fill Board vacancies. We propose to continue with 12 Directors.

Consequently, nominations are now invited for the following positions : President, Vice-President and four Directors at large. Retiring incumbents in these positions are eligible for further nomination as Directors.

Each nomination should be accompanied by a short biography (maximum 200 words) and a photo. It is suggested that each biography include information on the career of the nominee and involvement with the local retiree organization.

Nominations should be forwarded by March 17, 2017 to Michel Tousignant, Chair, CURAC/ARUCC Nominating Committee, at tousignant.michel@uqam.ca

Continuing officers and directors of CURAC/ARUCC (2016-2018):

Edgar Williams, Secretary
Jim Boyd, Treasurer
Kohur Gowrisankaran, Director
Beverley Stefureak, Director
Michel Tousignant, Director
Ed Unrau, Director

Please note that the Nominations Committee will endeavour to meet the following stipulations in the Constitution: “The Board should include, insofar as possible, directors from Atlantic Canada, Quebec, Ontario, the Prairie Provinces, British Columbia and the Northern Territories, and there should also be a gender balance on the Board.”

Appel de candidatures de CURAC/ARUCC (2017-2019)

Le conseil d’administration de CURAC/ARUCC comprend de 9 à 12 administratrices et administrateurs, et chacune, chacun, est élu pour un mandat de deux ans. Quatre de ces postes incluent des fonctions de dirigeant. Lors de l’assemblée annuelle des membres 2017 qui sera tenue à l’Université Carleton d’Ottawa du 24 au 26 mai, une élection se tiendra pour combler les vacances sur le conseil d’administration.

En conséquence, un appel de candidatures est lancé pour les postes suivants : présidente-président, vice présidente-vice président, et quatre administratrices-administrateurs sans désignation. Les administratrices-administrateurs en exercice en fin de mandat sont éligibles à soumettre leur candidature en vue d’un renouvellement de mandat.

Chaque candidature doit être accompagnée d’une courte biographie (d’au plus 200 mots) et d’une photo. Nous suggérons que la biographie contienne des informations sur la carrière de la candidate ou du candidat et sur son engagement dans son organisation locale de retraités.

Les candidatures doivent être adressées pour le 17 mars 2017 à Michel Tousignant, président, comité de mise en candidature, à l’adresse courriel tousignant.michel@uqam.ca

Liste des dirigeants et administrateurs de CURAC/ARUCC (2016-2018) :

Edgar Williams, Secrétaire
Jim Boyd, Trésorier
Kohur Gowrisankaran, Administrateur
Beverley Stefureak, Administratrice
Michel Tousignant, Administrateur
Ed Unrau, Administrateur

Veuillez prendre note que le comité de mise en candidature tentera de répondre aux directives suivantes de la constitution : « Le conseil d’administration devrait inclure, autant que possible, des administrateurs-administratrices du Canada atlantique, du Québec, de l’Ontario, des provinces des Prairies, de la Colombie-Britannique et des Territoires du Nord, et il devrait également y avoir un équilibre entre les sexes au sein du conseil ».